Ta en köttfridag!

Idag har jag lämnat in mitt intyg och äter nu mera vegetarisk kost på skolan. Jag förstår inte varför människor blir så provocerade av det. Rent hypotetiskt så borde det ju vara tvärtom, att det är provocerande att plåga och äta djur. 

Jag gillar PETAs sida på facbook, och man blir så inspererad att sluta äta kött. Idag så publicerade de en video med hashtagen theyearofvegan som handlade om en köttälskares resa till att bli vegan. Det kändes precis som att filmen rörde sig om mig. So far äter jag fortfarande kött och dricker mjölk. Men bara svenskt kött och mjölk från norrmejeriet. Det viktigaste som jag ser det, är att om man nu ska äta kött så då till att det är vra kött! Svensk kött från trovärdiga gårdar. 

Hemma hos mig äter vi mest älgkött vilket är utmärkt exempel. Jag vill dra ner på mitt köttätande men då jag väl äter så äter jag kött från älgar som fått leva fritt ute i naturen. Alla människor kanske inte vill bli vegetarianer men alla skulle kunna ha några köttfria dagar i veckan. 

Jag har hört så många säga att de kan inte för att de älskar kött. Men ursäkta mig, du kan alltså betala för att gården plågar sin djur( våldtar, misshandlar) och dödar dem? Jag tycker det är oetiskt.

Vill bara dela några bilder som kan insperera fler att ta en köttfri dag.






Kommentarer

Kommentera och få en kaka!

Ditt namn:
Lat?

E-mail:

URL/Bloggadress:

Komentaren:

Trackback