Ny kamera, Sony 37

Som ni säkert vet så har jag en ny kamera nu, Sony 37. Har startat upp den och kollat lite. största skillnaden måste vara att med a37 så kan man filma HD. Den skiljer sig ganska mycket från a390 i menyn. Inställningarna är lite svårare att hitta och dessutom är dom mycket fler! Färgerna på stora skärmen var inte lika klara som på a390, så det är något som jag saknar lite. Det som är jätte bra är att själva "kikhålet" är lite som utanför, då kommer man bättre åt med ögat och slipper andas på skärmen. På a390 var det en knapp för att ända mellan"kikhålet" och stora skärmen men på a37 så är det automatiskt (rörelsestyrd). Vilket är ganska smart, om man sätter ansiktet mot kameran ändrar bilden till kikhålet. Iso är ju helt fantastiskt, hela 16 000 ( a390 hade som max 3 200). Något som jag också reagerade på är att minneskortet sitter bredvid batteriet på undersidan istället för en lucka på sidan som på 390. Har ju inte hunnit jämföra så mycket än men det här var lite iaf.
 
Tror att jag kommer vara nöjd med den nya kameran. Men känns mindre bra att sälja och byta ut min gamla älskling. min lilla klump, vi som varit med om så mycket tsm. Min klumpeduns plutt bebis.
 
Sony a390 var en bra kameran som jag lätt skulle rekomendera. Den är väldigt lätt att lära sig och enkel att hantera. Dock är iso på den inte på topp. a37 är ju uppgraderingen på a390 så klart att 37 har lite förbättringar.
 
a390:
 
a37:
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera och få en kaka!

Ditt namn:
Lat?

E-mail:

URL/Bloggadress:

Komentaren:

Trackback