Inne och ute

Kör på en ute och inne lista, sånt är alltid kul att läsa!
 
Inne:
 
1. The Balm
 

url.jpg

 

The Blam är så inne nu, riktigt bra smink som faktiskt inte testar på djur. Älskar deras highlighter! De är inte heller allt för dyra. Så perfekt för de som vill ha bra smink men som inte kompromissar det etiska perspektivet.

 

2. Kokos olija

url.jpg

Åh detta är så trendigt nu och jag är verkligen så såld. Kokos oljan kan användas till typ allt, steka i, massage olja och allt möjligt annat. Själv så använder jag den till mitt hår. Brukar ha i det på söndagar under dagen och så tvättar jag håret på kvällen. Mitt hår älskar oljan och blir så lent. Den är också så mycket billigare än vanliga komersiella oljor. Den är hård när man köper den fast smälter vid 25grader, så den smälter alltså till olja i handen. Så mysig!

 

3. Johnny Bulls

url.jpg

Nu under vintern är det så snyggt med höga stövlar, tycker johnny bulls är ett utmärkt exempel. De är långt ifrån lika dyra som primeboots men är så himla snygga. Har haft mina i typ ett halvår och är så nöjd. Palla frysa under vintern liksom.

 

Ute:

 

1. Äkta pälsjackor

url.jpg

Usch, det är så hemskt att det har blivit en statusgrej att ha äkta päls. Hur kan det vara status att betala för djurplåderi? Nej äkta päls är en riktig diss.

2. Beauty blender

url.jpg

Vet att många älskar beauty blendern, men alltså jag tycker verkligen inte om den. Jag tycker att den blandar dåligt jämfört med en borste + att det är så snuskigt ohygieniskt med en svamp. Liksom varför skulle du vilja ha en svamp som för ditt ansikte? Man vill ju ha rena redskap, men en svamp som du fuktar varje dag blir väldigt äcklig. Man bör egentligen tvätta den efter varje användning då. Vem orkar göra det? Nej diss till svampen och kör på borste istället!

 

 


Kommentarer

Kommentera och få en kaka!

Ditt namn:
Lat?

E-mail:

URL/Bloggadress:

Komentaren:

Trackback